Élmény, érzelem, közösség (Kathyné Mogyoróssy Anita)
Az élménypedagógia lényege, hogy az ember úgy tanul meg vagy ért meg valamit, hogy egy adott helyzet során élményt szerez, saját tapasztalatot él át, majd ezeket a tapasztalatokat átgondolja és reflektál rájuk.
Az élménypedagógiai műhelyben játékos feladatok segítségével ebből a folyamatból kapnak ízelítőt a résztvevők. Miről fogunk „tanulni”? – Emberi kapcsolatok, érzelmek, közösség, egymásra figyelés…
Kérem, hogy olyan résztvevők jelentkezzenek, akik nem vettek részt élménypedagógiai képzésen!
Kérem, hogy pontosan érkezzenek, ha elkezdjük, utána már nincs lehetőség bekapcsolódni.
Hit és közösség (Horsai Ede)
„A hit magánügy!” – szólt az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb hazugsága. Sajnos sokan elhitték. De a hit nem magánügy! Nem lehet az. A hit kapcsolat. Bizalom, szeretet, kapcsolat. Közösség Istennel. Kapcsolat emberekkel.
Az Istenhez tartozni kívánó emberek közössége a gyülekezet. Jó ott lenni? Ha igen, akkor miért nem vagyunk ott sokszor szívesen? Mit ad? Mire jó? Mi hiányzik? Beszéljünk erről, mert a hit nem magánügy, hanem a legszemélyesebb közügy. A mi ügyünk!
Közösség és irodalom (Dr. Hodossi Sándor)
Vergilius tíz évig dolgozott Aeneis című eposzán. A mű befejezetlen maradt, és a szerző azt kérte Augustus császártól, hogy semmisítse meg. Franz Kafka is arra kérte barátját, hogy kiadatlan munkáit égesse el halála után. Egyik kérés sem teljesült. Gogol nem bízta az utókorra, nyolc nappal halála előtt elégette a Holt lelkek második kötetének kéziratát, tíz év kemény munkáját. Arany János sem akart kiállni a nagyközönség elé Őszikék ciklusával.
A felsorolt példák inkább kivételnek számítanak. Az írók, költők túlnyomó többsége nagyon is számít az olvasók figyelmére. Arra a különleges közösségre, amely az alkotáson keresztül jön létre művész és befogadó között. De a közösség, mint téma mennyire jelenik meg az irodalmi alkotásokban? Erről szeretnék beszélgetni az érdeklődőkkel.
Közösség és művészet (Fátyol Zoltán)
A műhelyfoglalkozás lényege: a nyomtatás egy speciális formája (szöveg, kép nyomtatása alkalmazott és autonóm grafikákon), ami bárki számára elérhető, nem igényel különleges eszközöket. Nincs életkorhoz kötve sem ez az eljárás, gyerekek felnőttek számára egyaránt hasznos és érdekes munkaforma, de a gyerekek körében feltétlenül tanári segítséget igényel.
„Közösségi” zene (Dicsőítő csapat)
Kultúrák és közösségek (Dr. Hodossy-Takács Előd)
Képzeljünk magunk elé néhány csoportot! Egy beduin sátrat, ahol idősek és gyermekek vannak együtt, egy közép-amerikai kunyhóban függőágyakon himbálózó nagycsaládot, egy szórakozóhely összeszokott asztaltársaságát. Miben hasonlítanak, és miben térnek el egymástól? Hogyan befolyásolja őket környezetük, és hogyan hatnak ők környezetükre? Ilyen és hasonló kérdésekről gondolkozunk majd együtt, közösségben, kulturáltan.
Előregisztráció itt!